Monday, August 26, 2013

Reunion Geng Pergi Kedah Buraq Oil


Ramadan telah berlalu dan masuk pula bulan Syawal.
Alhamdulillah banyak pengalaman yang menarik
pada Ramadan kali ini.
Antaranya ialah berpeluang bersama 40 media  dalam
Program Ziarah Ramadan 2 
anjuran Buraq Oil, Tourism Malaysia dan KTMB,

Insya-Allah pengalaman tersebut akan ana catitkan
 dalam siri-siri akan datang, agar ianya tidak hilang begitu sahaja.

Yang paling menarik sekali ialah
perkenalan kami selama tiga hari itu 
alhamdulillah berkekalan sehingga sekarang.
Sehingga wujudnya reunion geng pergi Kedah Buraq Oil.

Perjumpaan yang terbaru dalam bulan Syawal ialah di 
NZ Garden berhampiran dengan KLCC 
pada 21 Ogos 2013.


Ana bersama Iiman Khair wakil watarwan Anis 


Geng Ustazah - 

Ketika kami mengikuti program Ziarah Ramadan 2, 
Ana, Iiman dan Farhana (wakil watarwan Asuh) telah dikenali sebagai geng Ustazah.
Manakala geng Man Raja Lawak pula dikenali sebagai geng huru-hura.

Kedua-dua geng ini sering bersama walau kemana.
Sebab itulah ukhwah kami sangat rapat sekali sehingga kini.


Man Raja Lawak antara yang hadir dan Zaharin Mohd Nor daripada BERNAMA.

"Aku lebih menyesal jika tidak pergi, walaupun pada pemulaanya aku fikir kenapalah aku boleh pergi  program macam ini yang sudah tentulah penuh dengan aktiviti keagaman yang akan solat berjemaah, solat malam dan seumpamanya,," kata Man Raja Lawak.
"Geng dengan korang memang best la 
dan aku sedikit terkilan 
sebab tidak dapat bersama sehingga hari yang terakhir 
sebab aku ada show di Jokjarkata," 
sambung  Man lagi.

                     
Iimaan Khair dan Dj Ninie Ibrahim yang bertugas
 di Radio Malaysia KL.fm 97.2 dan TV1 RTM (Astro 180)

"Saya telah mengikuti macam-macam program sebelum ini...
 dan ada yang memakan masanya lebih lama lagi.
Tetapi program anjuran Buraq Oil ini lain dari yang lain 
sebab ikatan ukhwah antara kami sangat erat. 
Saya sentiasa rindu nak jumpa korang lagii .
Sehingga wujud reunion geng pergi Kedah Buraq Oil," 
kata Dj Nininie pula,

"Terus terang saya katakan, 
pada mulanya saya memang segan
hendak tegor geng ustazah ni. 
Maklumlah korang pakai tudung dan ada yang tutup muka pula. 
Sedangkan saya tidak bertudung lagi...
Sebelum ini, 
saya ada juga berkawan dengan orang macam kamu.
mereka memang tidak akan layan jika orang macam saya hendak 
berkawan rapat dengan mereka.
Tetapi setelah berkenalan dengan korang yang mudah mesra 
dan sangat okay 
saya pun sukal angat  berkawan dengan kamu semua,"
kata Dj Nininie lagi.


Sebelah DjNinie Ibrahim. ialah Nizuan Hanaffi.daripada BERNAMA.


Nor Effendy berbaju hitam belang putih juga dari  BERNAMA


Sebenarnya bukan kesemua 40 media yang menyerti program ziarah 2
 sangat rapat antara satu sama lain.
Pada pendapat ana, semuanya bergantung pada niat masing-masing.
Kemungkinan ada di antara mereka 
yang datang hanya untuk selesaikan tugas yang diberi, 
oleh sebab itu mereka hanya fokus 
kepada kerja yang telah diamanahkab sahaja.




Akhir sekali ana ucapkan terima kasih
kepada suami ana yang sentiasa setia menemani 
kemana sahaja ana pergi.
Tanpanya
ana tidak akan sampai di sini.
Syukran suamiku..



1 comment:

Guitar man said...

Terima Kasih kerana merekodkan kenangan perjumpaan kita selepas lawatan amal ke Kedah...harap-harap kita buat lagi di masa depan. Org Puteh kata "Thanks for a beautiful Memory".-Zaharin