Sunday, September 13, 2009

Kenangan Di Bulan Ramadan Dan Syawal Tahun Lalu

Ketika saya menghadiri Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-anak Yatim anjuran PERDASAMA di Masjid Wilayah Perseketuan baru-baru ini, memang sudah terfikir bagaimana pula nasib anak-anak yatim yang dijaga oleh ibu mereka dirumah? Adakah mereka juga telah mendapat sumbangan seperti mana anak-anak yatim yang berada di pusat tertentu? Teringat saya seorang sahabat bernama Aida Julia... ketika dia masih berkhidmat di GISB, dialah yang mencadangkan agar Badan Sokongan Kebajikan GISB (SAKTI) mengajurkan majlis untuk meraikan anak-anak yatim yang duduk bersama ibunya di rumah di Hotel Singgahsana, PJ pada tahun lalu.
Aida Julia sedang melayan sebahagian anak yatim yang hadir.

Anak-anak yatim beramah mesra dan dihiburkan dengan alunan nasyid Rabbani.

Turut hadir ialah anak Allahyarhamah Samsiah yang bongsu... Terima kasih buat Puan Rokian dan Puan Rosiah yang banyak membantu saya dalam menguruskan anak-anak yatim SU ke hotel.

Puan Azura (bertudung hijau) isteri kepada arwah Azahari dari Kumpulan Nasyid Raihan turut diraikan.

Menjelang Hari Raya Aidil Fitri pula sekali lagi anak-anak yatim ini telah dijemput ke Astana Karya. Bertempat di Seksyen 8, Kota Damansara, PJ untuk menyambut hari raya anjuran bersama Galeri Ilmu Sdn. Bhd., Layar Consult Sdn. Bhd. dan Anugerah Media Sdn. Bhd. dengan MUNSYID (Majlis Usahawan Nasyid Malaysia).

Allahyarhamah Samsiah turut hadir ketika itu bersama tiga orang anaknya.



Tidak ketinggalan turut hadir ialah Mak Jang saya dan anak-anaknya yang baru sahaja kehilangan suami sebelum menjelang Ramadan tahun lalu.

No comments: